Så tycker jag en blogg ska vara

Haha, säger värkligen inte att mina inlägg/vår blogg är såhär, men det är detta jag tycker är viktigt för en bra blogg!


- Snygg design.
Det är ju ett första intryck och det gör ganska mycket. Det är mycket trevligare att läsa en blogg som har en mysig känsla. Kan du inte själv göra en snygg design, så ta hjälp av någon!



- Inläggen får inte vara för flamsiga.
ex.
heeeeeeeeeeeeeeeeeeej!! :D:D
jag heter mathildaaa! ;D men de vet ni juuh,, -.- jag har en skiiiiiiiiitfiin ponny som heter siwan mai hon är typ mitt alllt asssåååe! :D  iidag har jag inte gjort något :((( förutom att jag har riiidit :D och sen va jag med emililaaa på eftermiddagen nu  ju!! :DD:D
jjaa, de va min dag!
heejjjdååå!

VS

Hej!
Jag heter Mathilda! Men det vet ni ju. Jag har en skitfin ponny som heter Siwan Mai. Hon betyder jätte mycket för mej! Idag har jag bara ridit och nu på eftermiddagen var jag med Emilia.
Ha de bra

Själv tycker jag att det är asjobbigt att läsa sånna inlägg med massa smailisar överallt, jobbiga dubbelteckningar och inte skillnad mellan stora och små bokstäver. Tycker att det är sjukt viktigt att man skiljer där det ska va stora bokstäver och små, samt stavfel hatar jag (vet att jag typ alltid atavar fel själv men whatevah). Jag kanske ssa bli svenskalärare? xD


- Mycket blider.
Bilder kan det ju bara inte bli för mycket av! Jag älskar att titta på bilder. Helst fina o utrycksfulla tagna med systemkamera, men det har ju inte alla (jag) Men bilder som bilder!

Denna bilden är både uttrycksfull och fin (tagen med systemkamera) haha! Min absoluta favoritbild! Dock ska ju inte alla bilder se ut såhär! xD


- Bra handling
Just att bloggen uppdateras hela tiden tycker inte jag är det viktigaste. Sålänge det är bra och innehållsrika inlägg när de väl uppdateras. Jag ser hellre att man bloggar ett inlägg om dagen som har bra handling, än 10st där de bara står helt meningslösa tråkiga saker, som man igentligen inte bryr sej om.


- Outfits/utrustning
Gärna outfits! Inte för ofta men någongån ibland! Jag är ju otroligt svag för snygg utrustning, och det finns ju massor av snyggt nu för tiden (haha, vad gammal jag lät där) så lite tips om utrustning och så borde iprinsip alla kunna fixa!


- Övningar/tips
Det är ju heller aldrig fel! Men då inte tips som typ -ge din häst betfor så äter den kanske hellre maten- Men haha ni fattar ;) Gärna hoppövningar, det behöver alla!


- Åsikter
Jag älskar att läsa andras åsikter och delta i  diskussioner, då jag själv också har väldigt starka åsikter om saker som många vet! Tyvärr har jag inte hunnit dela med mej så mycket av dehär på bloggen, men det kommer kan jag lova!


Ja! Det är väl ungefär detta jag tittar på när det gäller bloggar. Såhär är en perfekt blogg enligt mej! Och jag ska försöka få med så mycket som möjligt av detta i mitt bloggande 2011!

Ps. Det gick inte att föra över filmen på youtube från denna datan så den kommer imon!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0