Resultat

Chacha bloggen.
Tänkte berätta mitt tävlingsresultat om ngn är intesserad? ;P Hoppade som sagt LB, och debuterade LA idag! och det finns ett ord som kan beskriva min ponny - ELIT!

LB
Finns inga ord. Hon gick så JÄVLA bra! Man får inte svära, men denna rundan är värkligen värd det! Hon gick som en klocka, det flöt på och hon bara flög. Nollade men utanför placering då jag som vanligt tog långa svängar, men hellre de än att hon stannar och blir osäker. Tror faktiskt att detta var en av de bästa rundor vi gjort. Hon känndes totalt awsome och bjöd och letade hinder! ELITPONNY!

LA debut
Samma i denna klassen. Hon hoppade så fantastiskt bra! Tyvärr blev det en ryttarmiss för efter femman tänkte jag "ååh detta går ju bra" och så slappnade jag av och tänkte inte på att jag skulle lägga avståndet, utan lät henne själv göra det, och eftersom att hon är så oerfaren så fixar hon inte det, så vi kom fel och hon ville hoppa, men det blev fel och hon hoppade mitt i hindret :( Efter sånna krashningar brukar hon inte vilja hoppa mer utan hon bara stannar och det tar flera träningar innan hon är sej själv igen, men när vi kom på det andra gången flög hon över som ingenting! Och resten av banan hoppade hon också underbart! Man kan säga att Maia gick felfritt men inte jag ;)
Det slutade på 4fel, men jag är otroligt nöjd iaf. Det var första gången vi hoppade LA och hon gjorde värkligen allt hon kunde och visade riktigt hur kul hon tyckte det var!

Julija fottade och hon kanske vill va snäll  och skicka ngn finig bild till mej eller lägga upp den själv? :)
Filmer kommer på båda rundorna också!

När jag fick hem den här ponnyn, en oerfaren, dum och bångstyring liten 4åring, visste jag att jag hade tagit mej an en väldigt jobbig utmaning. Men inte visste jag att det skulle bli så svårt och jobbigt som det har varit, med massor av svackor, motgångar och bokstavligt talat -blod svett och tårar. Men nu har vi kommit längre än jag någonsin skulle kunna tro att vi skulle komma överhuvudtaget. Jag har en ponny som är posetiv och glad, kommer till mej i hagen, går stadigt LB och har nu visat att hon inte har några problem med LA. Sen hennes skada för ca ett halvår sedan har vi gått från LC till LA och jag är helt säker på, att med någon ryttare, oavsett om det blir mej eller inte, så kommer Siwan Mai finnas med bland de bästa C-ponnyer om kanske 3år. Hon har sån otrolig kapacitet! Och det finns säkert någon där ute mer än jag som kan älska henne. Denna speciella, konstiga, sura, men endå världens mest underbara ponny.

Älskar dej obeskrivligt oavsett vad!




Kommentarer
Postat av: NellieB

Grattis till två fina rundor. =D

2010-11-14 @ 22:05:49
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0