Fatass

Det är en massa snack hit och dit i ponnyvärlden nu och har nog alltid varit att man är förstor för sin ponny. Jag tycker att det är rent ut sagt skittråkigt. Jag fick själv höra härom veckan när jag var på staketträning att "du börjar snart bli för stor för din ponny". Asså jag är 158cm lång, har en ganska bastant och viktbärande ponny, och för stor är några av de sista orden jag vill höra. Jag tycker att det förstör så mycket att höra sånt. Självförtroendet sjunker och man tänker varje gång man rider "är jag förstor för henne?". Varför ens bry sej så mycket om hur någon annan ser ut på sin ponny? Man själv vet nog bäst hur mycket sin egna häst klarar av. Och protesterar den inte så tycker jag inte att det är något problem!

Så alla ni som håller på och klaga på att folk är för stora på sina ponnyer. Koncentrera er på ert eget och man vet nog faktiskt själv när man börjar bli förstor. Ni vet säkert själva hur roligt det är att höra sånt. Det är ofta så, att när man börjar bli på gränsen så går ponnyn som bäst... Har ni tänkt på de? :D

To big or not to big, that's the question ;)


Kommentarer
Postat av: Emmie Jarl

http://ponilover.devote.se/blogs/10435920/taevla-och-vinn.htm



Tävla och vinn en gästbloggning, skicka in den finaste bilden på dig och din häst till [email protected] Kommentera inlägget på min blogg och skriv " jag är med, har skickat bild till e-mail " plockar ut den finaste bilden!



ps. snygg outfit ^^

2011-06-15 @ 11:43:39
URL: http://ponilover.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0