Planera din dag

Detta är en väldigt viktig sak att göra enligt mej! Förut gick jag upp typ 10min innan skolbussen gick, jag somnade när jag kom hem och brydde mej inte så mycket om något. Slängde i mej något random jag hittade i kylen och var ofta stressad och sur. På kvällarna gick jag och la mej vid halv 12-1.
Detta är riktigt skadligt för kroppen och man mår allmänt dåligt och blir sur/arg, både av att sova för lite och att inte äta rätt, att man bara stressar igenom allt och inte planerar något.

Tips
• Gå och lägg dig i tid (ofc)
• Ha en liten "planeringsbok" där du skriver vad du ska göra dagen efter, vad du ska äta, hur du ska rida osv.
• Lägg fram kläder dagen innan.
• Ha en bestämd tid för läxor

Detta använder jag mej mycket av. Tycker det är skitviktigt att man planerar, det är det iaf för mej. Är man trött/sur och ska rida sår det ju tyvärr ofta också ut över hästen.

Så planera din dag! Det ger så mycket och jag själv mår så mycket bättre av att veta vad jag ska göra och inte behöva stressa igenom allt!

Bara random ^^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0