En häst jag aldrig glömmer

Mercedes *2004
D-ponny

"Mimman" är en ponny som jag hade hemma och skulle rida och utbilda och om vi ville fick vi sen köpa henne till ett bra reducerat pris. Hon var verkligen superfin, hoppade som en gud, hade riktigt fina gångarter, hon var helt enkelt en dröm att rida. Tvärtom var hon i stallet... Hon sparkade såfort man gick förbi hennes bakdel. Hon tryckte in en i väggen och var totalt livsfarlig.
Vi skulle lasta henne en dag, bara för att träna. För hon var väldigt svårlastad. Vi höll på i ca 1,5 timme och tillslut gick hon in ganska självmant. Mamma skulle sätta för bommen bakom henne, och då small det. Hon sparkade rakt ut och träffade mamma hårt i ansiktet.
När det hade gått så långt så tyckte vi inte det var värt det. Vi lämnade tillbaka henne. Och det är faktiskt något jag ångrar lite. For så otroligt fin som hon var att rida så skulle hon utan problem gått hela vägen, bara man fick bukt på henne på marken.
Hon såldes till en mamma och 11åring som skulle ha henne tillsammans. Men vi har inte hört någonting alls från dom. Inte heller sett henne på tävlingar.
Så är det någon som vet var hon finns och hur hon har det, så får ni mer än gärna höra av er till mej!

Hon är nog en av de ponnysar som har varit mest speciell för mej. Trots att hon var som hon var!
Jag kan inte undgå att tänka på hur det hade vart om vi hade haft kvar henne.. Hur hon hade blivit. Fast nu är det som det är!

Hon var bara 3/4 när jag hade henne, så man vet ju aldrig. Hon kanske hade blivit värsta stjärnskottet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0