Maia- inte som alla andra...?

Hahah, måste berätta om gårdagens ridpass på min lilla snuttepon.
Jag skulle rida över en bro. Och ser en vovve som står och är skiträdd. Jag ropar och så, om det skulle va någon människa där. Men nopp. Så jag hoppade av, för djurvän som jag är, kan jag inte lämna ett djur så. Så jag lockade den till mej. Men den vågade inte komma när jag höll i Maia. Så jag släppte henne, och bad henne stanna.
När hon märker att hon är lös, börjar hon gå hemmåt. Hunden som nu var superglad sprang som fasen runt mina
ben. Uppe vid ett hus sprang det ut några människor(visade sig vara deras hund, vad fan gjorde den nere i skogen?) och då fick Maia panik och började kuta hemmåt. Jag fick skjuts av hon som ägde hunden hem. Men där var ingen Maia. I panik ringer jag mamma som är i byn, och hon kör hem direkt. Efter ett tag hör jag klippeti klappeti och där kommer Maia gående borta på vägen. Samtidigt kom mamma och då går Maia fint in till vägkanten, så att bilen kan köra förbi. Hon blev väl trött på mej och stack på en egen liten runda!
dock var detta allt som var kvar av hennes tyglar...
Hoppade upp på henne när hon kom tillbaka för att känna så hon inte var oren eller känndes konstig. Men hon gick jättefint!

Kommentarer
Postat av: Mathilda Mattsson

HAHAHAH xDDD

Tur att det inte hände något värre och hon har ju lärt sig att akta sig för bilar xD :)

<3333333333333333333

2011-05-13 @ 07:46:34
URL: http://minipimpim.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg! :)

2011-05-13 @ 10:22:47
URL: http://isjustelin.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

följa varandra med bloglovin?:D

2011-05-13 @ 20:21:25
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0