05 - Min bästa häst

Får ta en till idag eftersom att jag missade att skriva igår.

Min bästa häst jag någonsin haft är helt klart Chaplin. Han är också den äldsta jag haft och han hade gjort mest. Han har vunnit SM i fälttävlan och hoppning, varit på meeting land och rike runt och han har verklligen gjort allt! Chaplin är också den som jag har haft mest framgångar med. Han gjorde min B-ponny tid så bra som den kunde bli. Hsn var ingen taxiponny  men samtidigt så gjorde han rätt om jag gjorde rätt.
Jag har aldrig ramlat av honom och han blev aldrig rädd för saker. Vi brukade skojja om att man kunde släppa en atombomb i huvet på honom, och han skulle endå inte reagera.




Kapacitetmässigt är nog Maia den bästa hästen jag har haft. Hon har sån otrolig teknik och gång så med rätt matchning är jag säker på att hon blir minst lika bra som Chaplin. Tyvärr är hon så försiktig och rädd om sej att hon lätt blir skrämd, så vi får ta de i hennes takt och inte stressa!

Busfrö♥





Kommentarer
Postat av: NellieB

sv. Hej Mathilda. Tack. Va snäll du e. Har inte tittat så mycke på tävlingarna än. Men Varbergshoppet ska ja till. Hoppas din dag har varit bättre än bäst.

2010-12-26 @ 17:36:01
URL: http://nellieberntsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0