Tävling Trolleholm

Igår så tävlade jag ju somsagt, och det va den tävlingen mathilda blev liiiite solbränd :p
'
LA bed A:0

'
Det började med att vi kom 3 timmar för tidigt typ, så ingen bra start direkt. Men sen när vi skulle vetrinär besiktiga så var hon så pigg o överspeedad så hon hoppade omkring o kunde inte stå stilla när veterinären kollade på henne ^^
Men det gick bra, sen hoppade jag upp på henne o red normalt o så... På framhoppningen gick det superbra och hon va höögt över hinderna och hoppade o kom perfekt på alla hinder :')
Sen när vi kom in på den gigantiska banan så blev hon typ nervös? Ajja, jag raceade henne som vanligt och sen kom vi mot första hindret. Hon stog emot, så hon hoppade av för nära hindret, men vi klarade det ändå. Sen till hinder nummer två, det stog precis bredvid åttan, o åttan var mycket bättre vinkel, så jag höll på o hoppa det, men typ tre meter innan så kom jag på att det va tvåan jag skulle till o svängde henne, hon ställde upp suveränt och hoppade. Tyvärr så rev vi det hindret. Sen så gick vi till trean, det var en ganska lång kombination med ett galoppsprång. Hon tänkte ta två, men jag har tränat på det så jag klämde till henne med skänkeln så hon hoppade av. Det gick bra, sen så var det typ 7 galoppsprång till nästa hinder, men där fick jag inte upp henne tillräckligt så vi kom lite för nära och rev det oxå. Femman rev typ alla, men inte vi. Sexan kom vi oxå lite nära men hon klarade det gallant. Resten av banan gick superbra. Jag kunde dock inte svänga henne, för hon bara drog ner huvudet och svarade inte på mina hjälper. Det syns inte på filmen...
'
Jag antar att ingen orkade läsa allt det, menmen :p
Filmen kommer kanske upp någon gång ;)
Går inte att ladda upp ngn bild. Mathildas nätverk gillar inte mej -.-'
// Julija

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0