Kämpa

Har ni tänkt på hur lätt man ofta ger upp saker?
Det har jag! Killar, ponnysar, allt! Jag var iallafall så innan. Jag gav upp såfort någonting gick snett. Men jag har fått tänka om. För om man inte förtsätter kämpa, så kommer man ingenstans.
Maia var jättejobbig i början, och hade hon bestämt sej för något, så var det nästan så att det inte gick att få henne ändra sej. Och när hon höll på så gav jag ofta upp, för jag tänkte att det inte var någon mening att fortsätta för hon skulle endå vinna.. Men så ska man aldrig tänka! Nu har jag ändrat mej massor, för min lilla ponny lärde sej att jag inte tog hennes fajter och att hon fick slippa när hon gjorde så, så hon började hålla på hela tiden, hon ville inte gå fram, gick imot skänklen, bockade, stegrade.
När jag började ta fajterna och inte ge upp så slutade hon också med dom. Vi kunde hålla på hur länge som helst, men bara jag vann så var det värt det. 
Tänk på det alltid. Ni ska aldrig ge upp! Fortsätt kämpa vad som än händer. Det mår både du och din ponny bäst av. Du ska vara ledare över den. Har du ett mål. Kanske att tävla SM. Kämpa, kämpa, kämpa för att nå det. Kanske når du inte hela vägen, men gör alltid ditt bästa och ge aldrig upp.
Du är bra, du kan. Om du bara vill och kämpar, så klarar du allt!



Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sv; Okej tack:D Jag älskar er header!<3

2011-01-07 @ 15:20:51
URL: http://lovisabergdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0