Back on track

Såg att Julija skulle börja blogga igen, och då kan jag faktiskt inte motstå att börja igen jag med... Har gjort en annan, egen blogg som skulle vara lite mer om mej och lite mindre om hästar, men jag har inte riktigt kommit igång med den, så... jag tar väl tillbaka min plats här! Har faktiskt saknat att blogga som tusan!
Hur ligger det till med Maia då?
Jo, just nu är det inte speciellt bra tyvärr. Som Julija skrev blev alla i laget uteslutna utom hon, jag var en av dom. Hon har vart väldigt konstig på sista tiden. Inte vatt den glada pigga ponnyn med power i benen som hon brukar. Efter lagklassen härromdagen, så var det en lokal LC. Så vi gick in och hoppade den, och uteslutna även där. Allt känndes så jävla meningslöst,  och jag hade köpt massa nya saker, padar, bett mm, som jag hoppades att hon skulle gå bättre på, Men nej. Vi var hos veterinären i förra veckan och hon var klockren i alla fyra benen så vi tänkte att det måste vara något muskulärt.
Så igår tog vi hit en Equiterapeut som kännde igenom och behandlade henne med laser. Hon var som en planka i ryggen, hade för kort halsmuskel på högersidan och ont i nacken där tränset sitter, vilket ledde till att hon var öm i hela ryggpartiet som i sin tur gjorde att hon hade ont i vänster bakknä. Samt var hon väldigt sur i magen. Konstigt att ponnyn inte ville hoppa? Nej.
Nu ska vi behandla henne 3 gånger till, samtidigt som jag rider henne normalt, så får vi hoppas på det bästa!
Vi ska också försöka låna hem en annan ponny till mej att ha medans Maia är "under behandling" så att säga, eller ja, inte bara under den tiden, under sommaren också.
Så så ligger det till!

Nu är Mathildaochjulija.blogg. se BACK ON TRACK!

Hoppas att ni nu följer oss via Bloglovin, Läser vår blogg varje dag, kommenterar och allt man vill att ni ska ;)
Hihi lägger bara in en liten lovepic som ni redan har sett ;)
Första tävlingen för året i Flyinge där vi hoppade 2 LB
Nu kan ni följa våra enkla liv igen!
Puss och kram, skitkul att vara tillbaka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0