Tjenare

Tjaooo.
Har inte haft mycket tid på mig att blogga den senaste veckan eller vad det nu har varit. Jag går ju på en friskola och måste jobba mmyycckkeett nu de sista veckorna, så skolarbete tar upp en ganska stor del just nu.
Men jag tränade Qaiza igår också, innan Mathilda.
Hon var jättefin i framridningen, men jag har sträckt min vänstra vad, så jag kan inte driva riktigt med den...
Men vi hoppade också bana och sist vi var på Stenåsa (som stället jag red heter) var hon jättekonstig och tittade på alla hinder och ville inte alls. Denna gången däremot så tvekade hon inte på ett enda hinder. :)
Vi har kommit fram varför hon river på tävling. Hon blir för lång. Det blir hon för att hon e så strark och tar bettet. Då blir hon i prncip hjälpdöd och hon lyssnar inte alls. Då går det inte att svänga henne. Så vi övade på det. Vi hoppade nog 35 - 45 hinder igår alltså :D Dock inte speciellt högt... men vi ska träna högre på måndag för då har vi köpt nytt hindermaterial till stallet där jag står, så då blir det fiiina bilder :)
mammas fiiiiina lilla heest. Hon är dräktig, så vi får förhoppningsvis ett litet föl vid midsommar :'D
Men, jag måste göra i ordning det sista till skolan nu, see ya

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0